Stationshuset

Följ renoveringen i Målilla stationshus.

MÅLILLA STATIONSHUS

Kategori: Allmänt

Det här är Målilla stationshus. Byggt 1874. Köpt av mig i december 2009.
Nu börjar renoveringen på allvar.
Övervåningen ska renoveras till en övernattningslägenhet för uthyrning och på nedervåningen lever drömmen om en loppis/inredningsbutik.
I dagsläget vet jag inte så mycket om stationshuset, men kommer att forska vidare för att få veta mer.
Informationen läggs upp här allt eftersom, men mest av allt kommer sidan att följa renoveringen av huset, allt från att leta inspiration, planering och förhoppningsvis även ett fint slutresultat.
Hoppas du följer mig på mitt mål mot den 1 Juli, när de första gästerna kommer

Kommentarer

  • Erica säger:

    Kommer bli grejtans, jag är trogen läsare och blir besviken om det blir dålig uppdatering!

    Lycka till!!

    2012-01-24 | 09:30:51
    Bloggadress: http://mittbeslut.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Det här är ju en underbar blogg. Mycket jobb är ju redan avklarat. Det blir nog en underbar övernattningslägenhet. Fullbokat eller.....

    2012-02-03 | 07:22:14
  • Roland S Johnsson säger:

    Hej, Jenni!



    Det var fina tapeter, släng inte dom, det skulle vara trevligt om du sparade något rum från den tiden. Vi har ju samlartallrikar på 10 byggnader från Målilla, där stationshuset är med, har du fått någon sån tallrik av oss? Om inte så ska du få en sådan, där står det mycket historik om stationshuset, sen har vi flera foton från början på 1900-talet.

    Lycka till med renoveringen.



    Hälsar Roland

    2012-02-06 | 17:01:31

Kommentera inlägget här: